Oppgaver
Alt du trenger og vite om oppgaver og tilhørende detaljer.
Oppgaver er en del av modulen oppgaver- og ressursstyring i Goliath. På en oppgave kan det registreres timer via timelisten i samme bilde og legge til produkter fra varelager, (betinger integrasjon mot Tripletex).
Øverst i oppgavelisten er det en oversikt over uken og den dagen som har oppgaver viser dette med en grønn sirkel. Man kan enkelt gå frem til tidligere datoer eller fremover ved og trykke på ikonet av kalenderen.
Når en oppgave opprettes og tildeles en arbeidstaker, dukker denne opp på mobilen under menyen "oppgaver".
Oppgaven gir deg noen snarveier som fort kommer godt med.
Snarvei til navigasjon hvor kjørerute opprettes umiddelbart hvis oppgaven innehar adress til arbeidssted.
Snarvei for å ringe kunde direkte, så slipper man å kopiere, gå ut og taste inn nummer og ringe. Spare tid der det er mulig.
I tillegg viser oppgaven hvem som er kunden, hvor oppgaven skal utføres, estimert starttid og varighet som forenkler registrering av timer da timelisten foreslår basert på dette, tittel og beskrivelse av selve jobben. I tillegg vises timer og produkter etterhvert som dette legges til.
Timer kan registreres ved og trykke på knappen "registrer timer" og samme med produkter kan man trykke på knappen "legg til produkter". Når man legger til produkt og skriver inn tallet 0 så vil produktet bli slettet/fjernet.
Markere en oppgave som fullført
Når en oppgave er ferdig kan man trykke på tittelen for å åpne redigeringsskjem og her vil du se en "grønn" knapp nederst. Ved å trykke på denne knappen blir oppgaven satt som fullført og leder får beskjed på epost.
Opprett egen oppgave og redigering av oppgaver
Du kan selv opprette egne oppgaver underveis ved behov på mobilen, da trykker du på pluss knappen så kommer eget skjema opp. Oppgaver som man selv lager på mobilen kan man også redigerer i etterkant ved å trykke på tittelen i oppgaven. Da kan du redigere alle felter som er i skjema.
Plukke ledige oppgaver eller bli medlem av pågående oppgaver
Under uke menyen har du 3 knapper på høyre side, og knapp 3 fra høyre åpner et vindu med 2 kategorier. Ikke tildelte og Tildelte oppgaver, her kan du se alle oppgaver som du har mulighet for å bli medlem på eller plukke selv til egen utførelse.
Ved integrasjon mot 3.part
Oppgaver kan også opprettes begge veier med integrasjon mot Tripletex. Da får man tilgang til varelager for produktsøk, og oppgavens detaljer oppdateres umiddelbart ved endringer. Oppgave kan kun bli til en ordre via web og av en leder/admin. Ordrenummer blir da synlig i oppgaven med link direkte til ordre i Tripletex for hurtig behandling.